同志社女子大学図書館

算数教育における学習障害の問題

ハイテックリサーチ, 20--. -- (海外研究開発レポート ; Data no. HTR-8784(I)). <BB12209391>
この書誌にはまだスタンプは押されていません。


登録タグ:
登録されているタグはありません
書誌URL:

所蔵一覧 1件~1件(全1件)

No. 巻号 所蔵館 配置場所 請求記号 資料ID 状態 返却予定日 メモ 予約
0001 女田図 閉架(B1F) 375.412||S9110 1082051232 配架中 0件
No. 0001
巻号
所蔵館 女田図
配置場所 閉架(B1F)
請求記号 375.412||S9110
資料ID 1082051232
状態 配架中
返却予定日
予約 0件

書誌詳細

標題および責任表示 算数教育における学習障害の問題
サンスウ キョウイク ニオケル ガクシュウ ショウガイ ノ モンダイ
出版・頒布事項 [東京] : ハイテックリサーチ , [20--]
形態事項 1冊 : 挿図 ; 30cm
書誌構造リンク 海外研究開発レポート||カイガイ ケンキュウ カイハツ レポート <BB00695359> Data no. HTR-8784(I)//a
内容著作注記 The identification, implementation, and evaluation of critical user interface design features of computer-assisted instruction programs in mathematics for students with leaning disabilities / You-Jin Seo, Honguk Woo
内容著作注記 Subitizing or counting as possible screening variables for learning disabilities in mathematics education or learning? / Annemie Desoete...[et al.]
内容著作注記 Phonological awareness and rapid naming skills of children with reading disabilities and children with reading disabilities who are at risk for mathematics difficulties / Justin C. Wise...[et al.]
内容著作注記 Using curriculum-based measurement for formative instructional decision-making in basic mathematics / Cecil Fore III...[et al.]
内容著作注記 Do word-problem features differentially affect problem difficulty as a function of students' mathematics difficulty with and without reading difficulty? / Sarah R. Powell...[et al.]
内容著作注記 The effects of peer-mediated instruction in mathematics for students with learning problems : a research synthesis / Catherine A. Kunsch, Asha K. Jitendra, Sheetal Sood
内容著作注記 Extending responsiveness to intervention to mathematics at first and third grades / Lynn S. Fuches, Dougulas Fuchs, Kurstin N. Hollenbeck
内容著作注記 Mental arithmetic in children with mathematics learning disabilities : the adaptive use of approximate calculation in an addition verification task / Laurence Rousselle, Marie-Pascale Noël
内容著作注記 Computational skills, working memory, and conceptual knowledge in older children with mathematics learning disabilities / Donald J. Mabbott, Jeffrey Bisanz
内容著作注記 The effect of schema-based instruciton in solving mathematics word problems : an emphasis on prealgebraic conceptualization of multiplicative relations / Yan Ping Xin
内容著作注記 Consultation-based academic interventions for children with attention deficit hyperactivity disorder : effects on reading and mathematics outcomes at 1-year follow-up / Robert J. Volpe...[et al.]
内容著作注記 Mathematics learning disabilities in girls with fragile x or turner syndrome during late elementary school / Melissa M. Murphy, Michèle M. M. Mazzocco
内容著作注記 Children with down syndrome learning mathematics : can they do it? Yes they can! / Jo Brady, Barbara, Clarke, Ann,
注記 本文は英語
注記 タイトルは表紙による
注記 複写による合冊複製本
注記 片面印刷
注記 References: 論文末
学情ID BB04986247
本文言語コード 英語
著者標目リンク Seo, You-Jin <>
著者標目リンク Woo, Honguk <>
著者標目リンク Desoete, Annemie <>
著者標目リンク Ceulemans, Annelies <>
著者標目リンク Roeyers, Herbert <>
著者標目リンク Huylebroeck, Anne <>
著者標目リンク Wise, Justin C. <>
著者標目リンク Pae, Hye Kyeong <>
著者標目リンク Wolfe, Chiristpher B. <>
著者標目リンク Sevcik, Rose A. <>
著者標目リンク Morris, Robin D. <>
著者標目リンク III, Cecil Fore <>
著者標目リンク Boon, Richard T. <>
著者標目リンク Lawson, Carl <>
著者標目リンク Martin, Christopher <>
著者標目リンク Powell, Sarah R. <>
著者標目リンク Fuchs, Lynn S. <>
著者標目リンク Fuchs, Douglas <>
著者標目リンク Cirino, Paul T. <>
著者標目リンク Fletcher, Jack M. <>
著者標目リンク Kunsch, Catherine A. <>
著者標目リンク Jitendra, Asha K. <>
著者標目リンク Sood, Sheetal <>
著者標目リンク Hollenbeck, Kurstin N. <>