同志社女子大学図書館

算数教育における理論と諸問題

ハイテックリサーチ, 20--. -- (海外研究開発レポート ; Data no. HTR-8784(A)). <BB12209387>
この書誌にはまだスタンプは押されていません。


登録タグ:
登録されているタグはありません
書誌URL:

所蔵一覧 1件~1件(全1件)

No. 巻号 所蔵館 配置場所 請求記号 資料ID 状態 返却予定日 メモ 予約
0001 女田図 閉架(B1F) 375.412||S9110 1082051135 配架中 0件
No. 0001
巻号
所蔵館 女田図
配置場所 閉架(B1F)
請求記号 375.412||S9110
資料ID 1082051135
状態 配架中
返却予定日
予約 0件

書誌詳細

標題および責任表示 算数教育における理論と諸問題
サンスウ キョウイク ニオケル リロン ト ショモンダイ
出版・頒布事項 [東京] : ハイテックリサーチ , [20--]
形態事項 1冊 : 挿図 ; 30cm
書誌構造リンク 海外研究開発レポート||カイガイ ケンキュウ カイハツ レポート <BB00695359> Data no. HTR-8784(A)//a
内容著作注記 The purpose, design and use of examples in the teaching of elementary mathematics / Tim Rowland
内容著作注記 The "problem" of experience in mathematics teaching / Alison Castro Superfine
内容著作注記 Adapting a model for literacy learning to the learning of mathematics / Martha H. Hopkins
内容著作注記 Developing mathematics understanding and abstraction : the case of equivalence in the elementary years / Elizabeth Warren, Tom J. Cooper
内容著作注記 Mathematics teaching and learning as a mediating process : the case of tape diagrams / Aki Murata
内容著作注記 Mathematics through movement : an investigation of the links between kinaesthetic and conceptual learning / Karen Wood
内容著作注記 Working toward a third space in the teaching of elementary mathematics / Ryan Flessner
内容著作注記 Elementary school mathematics priorities / W. Stephen Wilson
内容著作注記 Precision in the teaching, learning, and communication of elementary school mathematics : a reply to Wilson's "elementary school mathematics priorities" / Carolyn Maher, Keith Weber
内容著作注記 The notion of proof in the context of elementary school mathematics / Andreas J. Stylianides
内容著作注記 Proof and proving in school mathematics / Andreas J. Stylianides
内容著作注記 The linguistic challenges of mathematics teaching and learning : a research review / Mary J. Scheleppegrell
内容著作注記 Gifted students and the role of mathematics competitions / Brenda Bicknell
内容著作注記 Word problem-solving instruction in inclusive third-grade mathematics classrooms / Cynthia C. Griffin, Asha K. Jitendra
内容著作注記 Content in mathematics learning : problems and possibilities / Ji-Eun Lee
内容著作注記 Mathematics thinkers and doers : everyone needs a positive story / Deby Zambo
内容著作注記 Are representations to be provided or generated in primary mathematics education? Effects on transfer / Jan Terwel...[et al.]
注記 本文は英語
注記 タイトルは表紙による
注記 複写による合冊複製本
注記 片面印刷
注記 References: 論文末
学情ID BB04985674
本文言語コード 英語
著者標目リンク Rowland, Tim <>
著者標目リンク Superfin, Alison Castro <>
著者標目リンク Hopkins, Martha H. <>
著者標目リンク Warren, Elizabeth <>
著者標目リンク Cooper, Tom J. <>
著者標目リンク Murata, Aki <>
著者標目リンク Wood, Karen <>
著者標目リンク Flessner, Ryan <>
著者標目リンク Wilson, W. Stephen <>
著者標目リンク Maher, Carolyn Alexander <AU11008191>
著者標目リンク Weber, Keith <>
著者標目リンク Stylianides, Andreas J. <>
著者標目リンク Scheleppegrell, Mary J. <>
著者標目リンク Bicknell, Brenda <>
著者標目リンク Griffin, Cynthia C. <>
著者標目リンク Jitendra, Asha K. <>
著者標目リンク Lee, Ji-Eun <>
著者標目リンク Zambo, Deby <>
著者標目リンク Terwel, Jan <>
著者標目リンク van Bert, Oers <>
著者標目リンク van Ivanka, Dijk <>
著者標目リンク van den Eeden, Pieter <>