同志社女子大学図書館

算数教育の心理学的研究

ハイテックリサーチ, 20--. -- (海外研究開発レポート ; Data no. HTR-8784(B)). <BB12209404>
この書誌にはまだスタンプは押されていません。


登録タグ:
登録されているタグはありません
書誌URL:

所蔵一覧 1件~1件(全1件)

No. 巻号 所蔵館 配置場所 請求記号 資料ID 状態 返却予定日 メモ 予約
0001 女田図 開架 375.412||S9110 1082051062 配架中 0件
No. 0001
巻号
所蔵館 女田図
配置場所 開架
請求記号 375.412||S9110
資料ID 1082051062
状態 配架中
返却予定日
予約 0件

書誌詳細

標題および責任表示 算数教育の心理学的研究
サンスウ キョウイク ノ シンリガクテキ ケンキュウ
出版・頒布事項 [東京] : ハイテックリサーチ , [20--]
形態事項 1冊 : 挿図 ; 30cm
書誌構造リンク 海外研究開発レポート||カイガイ ケンキュウ カイハツ レポート <BB00695359> Data no. HTR-8784(B)//a
内容著作注記 Problem-based instruction in mathematics and its impact on the cognitive results of the students and on affective-motivational aspects / Mara Cotič, Milena Valenčič Zuljan
内容著作注記 Effecting affect : developing a positive attitude to primary mathematics learning / Len Sparrow, Chris Hurst
内容著作注記 Students' conflicting attitudes towards games as a vehicle for learning mathematics : a methodological dilemma / Leicha Bragg
内容著作注記 Examining classwide application of cover-copy-compare with and without goal setting to enhance mathematics fluency / Robin S. Codding...[et al.]
内容著作注記 The effects of self-regulation, motivation, anxiety, and attributions on mathematics achievement for fifth and sixth grade students / Melanie L. Shores, David M. Shannon
内容著作注記 An alternative theory : deep understanding of mathematics / Mary Garner
内容著作注記 The mathematics survey : a tool for assessing attitudes and dispositions / Phyllis E. Whitin
内容著作注記 Increasing student mathematics self-efficacy through teacher training / Del Siegle, D. Betsy McCoach
内容著作注記 Mathematics self-efficacy : stereotype threat versus resilience / Amy Schweinle, Grace A. Mims
内容著作注記 Selecting intervention strategies : using brief experimental analysis for mathematics problems / Robin S. Codding...[et al.]
内容著作注記 Iterating between lessons on concepts and procedures can improve mathematics knowledge / Bethany Rittle-Johnson, Kenneth Koedinger
内容著作注記 Conceptualizing, investigating, and enhancing adaptive expertise in elementary mathematics education / Lieven Verschaffel, Koen Luwel, Joke Torbeyns, Wim Van Dooren
内容著作注記 Should you show me the money? Concrete objects both hurt and help performance on mathematics problems / Nicole M. McNei...[et al.]
内容著作注記 The adaptation of the mathematics anxiety rating scale-elementary form into Turkish, language validity, and preliminary psychometric investigation / Mustafa Baloğlu, Esra Balgalmiş
内容著作注記 Diverse learning episodes : naturalistic observation in an early mathematics classroom / Michalis P. Michaelides
内容著作注記 Mathematics instruction and behavior problems : making the connection / G. Richmond Mancil, Katrina L. Maynard
内容著作注記 The origins of diverse domains of mathematics : generalist genes but specialist environments / Y. Kovas, S. A. Petrill, R. Plomin
注記 本文は英語
注記 タイトルは表紙による
注記 複写による合冊複製本
注記 片面印刷
注記 References: 論文末
学情ID BB04984999
本文言語コード 英語
著者標目リンク Cotič, Mara <>
著者標目リンク Zuljan, Milena Valenčič <>
著者標目リンク Sparrow, Len <>
著者標目リンク Hurst, Chris <>
著者標目リンク Bragg, Leicha <>
著者標目リンク Codding, Robin S. <>
著者標目リンク Chan-Iannetta, Lisa <>
著者標目リンク Palmer, Molly <>
著者標目リンク Lukito, Grace <>
著者標目リンク Shores, Melanie L. <>
著者標目リンク Shannon, David M. <>
著者標目リンク Garner, Mary <>
著者標目リンク Whitin, Phyllis E. <>
著者標目リンク Siegle, Del <>
著者標目リンク McCoach, D. Betsy <>
著者標目リンク Schweinle, Amy <>
著者標目リンク Mims, Grace A. <>
著者標目リンク Baglici, Stephanie <>
著者標目リンク Gottesman, Dana <>
著者標目リンク Johnson, Mitchelle <>
著者標目リンク Kert, Allison Schaffer <>
著者標目リンク Lebeouf, Patricia <>
著者標目リンク Rittle-Johnson, Bethany <>
著者標目リンク Koedinger, Kenneth <>